Vad kul att just du tittade in!
familjeliv, träning, renovering mm

torsdag 4 mars 2010

Farsan är galen!

I går kväll åkte jag och pappa skidor vid Vallentuna ip.
I första nerförsbacken lossnade min ena skida.
Då jag hade ganska bra fart gjorde jag en Anja helt enkelt.
Farsan åkte som en jä-la galning hela spåret, SPRANG upp för alla backar!!
(hans skidor saknar valla sen tjugo år tillbaks)
Han försvann rätt så fort och jag kämpade som en idiot för att komma ifatt.
Svettig som bara den och Orolig att min kära otränade far skulle få en hjärtinfarkt.

jag
- men pappa du är ju helt galen, hur orkar du?
pappa
- men du vet, jag har ju tränat.
jag
- men det e väl inte så mycke?
pappa
- jo visst, det här är fjärde gången jag åker nu!
Har man en gång lärt sig att åka så sitter det i, som att lära sig cykla du vet.
jag
- nja, men kondition är väl ändå en "färsk vara" liksom?
pappa
-men du, tänk om jag haft plast skidor som dig, då du!! ;)

Observera att min kära pappa har TRÄ SKIDOR som är ca 40 år och utan valla dessutom.
Gustav Wasa släng dig i väggen! Ha ha.


Just det, vi har hittat våran stulna bil!
Den stod parkerad utanför min kusin nån km härifrån.
Så himla skönt att ha två bilar igen.

Idag blir det babysim och IKEA.

Detta ska inhandlas





Puss å Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar