Vad kul att just du tittade in!
familjeliv, träning, renovering mm

tisdag 23 november 2010

Snyft

Nu har vi fått upp lite stjärnor å stakar här hemma.
Natta har hjälpt till lite grann när hon orkat.
Mille har också hjälpt mamma så gott han kan, med att slita å dra i alla sladdar åt helt fel håll så klart. Jag var därför tvungen att hänga upp stjärnan ca fem gånger istället för en.
När jag skulle packa undan lampan i köks fönstret och byta ut den mot en ljusstake åkte glasskärmen ner i golvet och gick i tuen bitar :(
Nej, nej, nej min älsklings lampa!!
Natta måste tyckt att hennes mamma är den löjligaste i hela världen.
Jag fällde tom ett par tårar, så ledsen blev jag! Töntigt, jag vet!
Jag hade letat efter en sån lampa i flera år. Tillverkaren berättade att de slutat tillverkats för några år sen och är därför helt omöjliga att få tag i.
Jag kom fram till att det faktiskt var den enda saken i hela mitt hus som jag skulle bli ledsen över om den gick sönder.
Nåväl, är ju en baggis egentligen, bara materiellt.
Har ni nån sån där pryl ni är galet rädd om?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar