Vad kul att just du tittade in!
familjeliv, träning, renovering mm

måndag 17 maj 2010

pump å rump

Började dagen med ett pass Body Pump. Hua vilken rysare :) Känner mig ju skapligt vältränad för tillfället men icke!
Det var så länge sedan jag körde Pump nu och jag upptäckte att man använder helt andra muskler vid ett Pump pass än vad jag är van vid. Längtar redan till nästa måndag.

På em åkte jag och barnen in till odenplan där vi mötte upp Marcus.
Solen gassa och det var riktig utomlands värme.
Hela familjen UTOM jag åt mjukglass. Eftersom jag ÄLSKAR mjukglass var det inte lätt att avstå men jag har bestämt mig, vågen ska banne mig visa en 4:a den här veckan.

Nu på kvällen har jag varit i stallet och provridit en häst som jag tidigare varit spekulant på. Jag är käääääär!! Min dröm häst.
Vet ni? När jag skulle duscha efter ridturen bara skrek jag rätt ut!
Jag hade nämligen lite för stora trosor på mig när jag red och nu har jag fått ett JÄTTE sår i rumpan :( AJ!
Planen är att jag och Natta ska kunna få lite mor å dotter tid tillsammans och rida ibland.
Ibland är det svårt att få ihop tids pusslet tycker jag.
Man vill ha egen-tid, tid ensam med sin partner, ensam-tid med Nathalie, (snart även med lill-Bertil) familje-tid och göra saker tillsammans med hela familjen.
Utöver detta ska ju vardagen fungera, laga mat, handla, städa och mitt i allt blir ju våran stackars gamla gubbe, hunden, nästan bortglömd :( För att inte tala om marsvinet.
Så, färdig gnällt! Om ni orkat läsa allt *fniss*

Dagens träning: Body Pump

Sov sött nu alla sötnosar!

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där med tids-pyssel..
    Vad är det för pålle? *nyfiken*
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag orkade! Kul att du blev peppad av mitt inlägg, tänkte skriva flera på samma tema!

    SvaraRadera
  3. Ylva,
    Classic Flirt heter hon. Ett litet hopp sto efter Caletto 111 som står hos oss.
    Kul å va igång igen och bäst av allt, hon e världens finaste, sötaste, bästaste. En typisk Mia häst :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Då måste jag masa mig i väg och titta på henne. Ska du köpa eller ska du vara medis? Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du åker ju förbi där ibland. Hon står i skjulhagen tillsammans med Zoraya och Cherie.
    Jag ska bli medryttare för första gången i mitt liv, får se hur det går :)
    Kram

    SvaraRadera